Dé gouden tip voor de slechte slaper

In mijn praktijk ontmoet ik heel veel verschillende en tegelijkertijd dezelfde type mensen.
Mensen die ondermeer veel stress ervaren, die piekeren, die zichzelf wegcijferen, die lastig hun grenzen kunnen aangeven, die lasten dragen van anderen, streng zijn voor zichzelf. Maar ook mensen die erg in hun hoofd zitten en daardoor weinig rust ervaren.

Als hoogsensitief persoon pieker je wellicht meer dan een gemiddeld persoon, trek je je meer aan dan een gemiddeld mens en hou je ook meer dingen bij je die niet van jou zijn. 1 op de 2 hoogsensitieve personen is stressgevoelig. Dus ja, dan is het ook niet zo vreemd dat juist wij dat direct merken aan het minder makkelijk in slaap kunnen vallen, dat ons lichaam sneller klachten afgeeft en dat we het ons enorm kunnen aantrekken als er iets tegen of over ons wordt gezegd.

Sinds ik bekend ben met Access Consciousness, Access Bars behandelingen en hierin ook trainingen geef, sta ik veel bewuster in het leven en is het allemaal ook een stukje makkelijker geworden om met bepaalde zaken om te gaan.

Zo ben ik bij tijd en wijle een enorme piekeraar annex stresskip waardoor ik soms slecht slaap.
Eén van de tools binnen Access is de zogehete ‘crazy phrase’. Een gek zinnetje dat er eigenlijk direct voor zorgt dat je uit je piekerstand komt.
‘Alles is het tegenovergestelde van wat het lijkt te zijn en niets is het tegenovergestelde van wat het lijkt te zijn.’
Je kunt deze zin bijvoorbeeld heel goed gebruiken als je merkt dat je niet in slaap valt of als je midden in de nacht klaar wakker bent en weer wilt slapen. Door in gedachte de zin achter elkaar te zeggen, zul je uiteindelijk in slaap vallen. Dat kan na 3 keer, maar soms pas na 30 keer.

“Kan niet, lukt niet, geloof ik niet”? Probeer het maar eens een aantal keer en schakel alle verwachtingen en gedachtes uit die gaan over dat ‘problemen’ niet snel en eenvoudig kunnen worden opgelost. 😉

Nadine