Dit hart

Dit hart is sterk
Dit hart is groot
Dit hart geeft
Dit hart leeft

Dit hart lacht
Dit hart huilt
Dit hart bloedt
Dit hart voelt

Dit hart draagt
Dit hart ontvangt
Dit hart breekt
Dit hart vergeeft

Dit hart zwijgt
Dit hart spreekt
Dit hart deelt
Dit hart heelt

Dit hart fluistert
Dit hart schreeuwt
Dit hart borgt
Dit hart zorgt

Dit hart leidt
Dit hart is van goud
Dit hart verwarmt
Dit hart omarmt

Dit hart klopt
Volg haar

Nadine

Dé gouden tip voor de slechte slaper

In mijn praktijk ontmoet ik heel veel verschillende en tegelijkertijd dezelfde type mensen.
Mensen die ondermeer veel stress ervaren, die piekeren, die zichzelf wegcijferen, die lastig hun grenzen kunnen aangeven, die lasten dragen van anderen, streng zijn voor zichzelf. Maar ook mensen die erg in hun hoofd zitten en daardoor weinig rust ervaren.

Als hoogsensitief persoon pieker je wellicht meer dan een gemiddeld persoon, trek je je meer aan dan een gemiddeld mens en hou je ook meer dingen bij je die niet van jou zijn. 1 op de 2 hoogsensitieve personen is stressgevoelig. Dus ja, dan is het ook niet zo vreemd dat juist wij dat direct merken aan het minder makkelijk in slaap kunnen vallen, dat ons lichaam sneller klachten afgeeft en dat we het ons enorm kunnen aantrekken als er iets tegen of over ons wordt gezegd.

Sinds ik bekend ben met Access Consciousness, Access Bars behandelingen en hierin ook trainingen geef, sta ik veel bewuster in het leven en is het allemaal ook een stukje makkelijker geworden om met bepaalde zaken om te gaan.

Zo ben ik bij tijd en wijle een enorme piekeraar annex stresskip waardoor ik soms slecht slaap.
Eén van de tools binnen Access is de zogehete ‘crazy phrase’. Een gek zinnetje dat er eigenlijk direct voor zorgt dat je uit je piekerstand komt.
‘Alles is het tegenovergestelde van wat het lijkt te zijn en niets is het tegenovergestelde van wat het lijkt te zijn.’
Je kunt deze zin bijvoorbeeld heel goed gebruiken als je merkt dat je niet in slaap valt of als je midden in de nacht klaar wakker bent en weer wilt slapen. Door in gedachte de zin achter elkaar te zeggen, zul je uiteindelijk in slaap vallen. Dat kan na 3 keer, maar soms pas na 30 keer.

“Kan niet, lukt niet, geloof ik niet”? Probeer het maar eens een aantal keer en schakel alle verwachtingen en gedachtes uit die gaan over dat ‘problemen’ niet snel en eenvoudig kunnen worden opgelost. 😉

Nadine

Volle maan ritueel: tips om los te laten, vergeven en intenties te versterken

Vrijdag is het weer zover, dan is het wederom volle maan. En ook dit keer is het een pittige volle maan waarbij je last kunt krijgen van tegenstrijdige gevoelens en emoties en waarbij het noodzaak is om je eigen plek te gaan innemen.

Met deze post wil ik je vooral meegeven hoe waardevol de werking is van een volle maan als het gaat om afscheid te nemen van zaken die jou niet langer meer dienen. Maar ook hoe je vervelende situaties, nare gewoontes ,eigenschappen en omstandigheden het universum in kunt sturen met het verzoek dit op te lossen of te veranderen.

Hoe doe je dat?
Eigenlijk is er altijd wel iets of iemand wat ons dwars zit 😉
Neem even de tijd om hierover na te denken wat er bij jou op dit moment het meeste dwars zit. Is dat een situatie, een persoon, een gewoonte? Uiteraard is het helemaal prima als er meerdere dingen of mensen naar boven komen. Als het je helpt kun je een kaarsje, wierook of een mooi rustgevend muziekje opzetten.

Pak vervolgens pen en papier en schrijf op wat je precies dwars zit. Als het bijvoorbeeld een ruzie is met iemand, schroom dan niet om ook de naam van deze persoon op te schrijven. Maar ook waar de ruzie over ging en wat jou daarin het meest van slag heeft gemaakt. Dat kan ook met een gewoonte zijn waar je vanaf wilt voor jezelf of een situatie dat niet lekker loopt. Neem hiervoor de tijd en schrijf alles op wat er in je op komt.
Hoe concreter jij kunt zijn, hoe gerichter het universum hiermee aan de slag kan gaan voor je.

Visualiseren
Als je dan hiervoor goed de tijd hebt genomen om dit op te schrijven, sluit dan je ogen. En probeer je voor te stellen hoe alles zou zijn voorbij aan het probleem of de situatie.
Die ene ruzie is voorbij, het contact met die ene persoon verloopt nu beter, die nare gewoonte heb je niet meer, dat ene probleem is opgelost enzovoorts.
Hoe blij zou je zijn? Hoeveel rust en ruimte geeft dat je in je hoofd en in je lijf? Probeer dit met ieder punt die je hebt opgeschreven te doen. En ook hier geldt: hoe concreter jij de situaties kunt voorstellen (en hou je vooral niet in qua details, geuren, kleuren etc ), hoe sterker jouw intentie is richting het universum om dit te realiseren.

Vergeving
Als je klaar bent om ieder punt heel gedetailleerd voor te stellen wanneer het zou zijn opgelost, kun je in gedachte of hardop uitspreken naar de persoon/personen (in de energie) dat je hem/haar of hen vergeeft. Dit kan dus ook naar jezelf zijn. Het gaat hier niet om wie er schuldig is aan de situatie, maar puur dat je door die persoon/personen of jezelf te vergeven, je rust en ruimte creëert voor jezelf.
Door dit uit te spreken, vloeit alle negatieve lading weg en ontstaat er positieve groei en heling.

Tot slot
Nu je dit hebt uitgesproken, kun je er nog voor kiezen om te mediteren en de vergeving op die manier nog te versterken en uit te zenden.
Is meditatie niet helemaal jouw ding of heb je daar nu geen zin in of tijd voor, dan kun je ook het volgende doen ter afsluiting.

Versnipper het papier waarop je alles hebt geschreven waarbij je afscheid neemt van de situatie zoals die is.
Het allermooiste zou zijn als je vervolgens het papier verbrandt (bij voorkeur buiten in de tuin). Op deze manier doe je er ook mentaal afstand van en kom je er ook echt los van. Vanaf dit punt laat je het aan het universum over en mag jij het loslaten
Als je bereid bent om nog een stukje extra hulp in te schakelen vraag dan tijdens het verbranden: Universum wil jij het vanaf hier nu voor mij oppakken en oplossen?

Laat je me weten of je hier iets aan hebt en of je het ook gaat doen? Ik ben heel benieuwd naar jouw mening en uiteraard ook naar jouw ervaring!

❤️ Nadine

Stap uit jouw gevangenis

Herken je het gevoel van iets anders of nieuws willen? Alleen die ‘maar’ zorgt er steeds opnieuw voor dat je het niet doet of dat je het voor je uit blijft schuiven.

Noem het angst, noem het goed- of afkeuring, noem het je comfortzone oprekken of verlaten. Uiteindelijk valt of staat een keuze met een besluit.

De ‘ja maars’ zijn bij ons zo goed ontwikkeld dat ze bijna overtuigend zijn. Bijna, want alles wat achter die ‘ja maar’ ontstaat, is dé reden dat jij jezelf vastzet en ook LAAT vastzetten.

Je kan nog zoveel omstandigheden, mensen en situaties noemen waardoor het allemaal niet kan of lukt, echter jij besluit….
Jij bent de regisseur van jouw leven, dus jij beslist wat er gebeurt.

Vaak hebben we niet eens door hoeveel excuses we gebruiken.
Hoeveel barrières we opwerpen.
Hoeveel beren we op de weg creëren.

Diep van binnen weet je dat het tijd is, dat je mag kiezen voor jouw geluk. Dat je jouw dromen mag waarmaken. Je hoeft alleen maar jezelf toestemming te geven en jezelf te ontslaan uit je eigen gecreëerde gevangenis.

Na een besluit volgt er een actie en afhankelijk van hoe graag jij het wilt, zul je dat ook bereiken. Jij creëert jouw werkelijkheid.

Pak de sleutel, draai het slot om en zet de deur open.
“Ja maar ik kan de sleutel niet vinden?” 😉
Breek dan met blote handen het hek van de gevangenis open en stap naar buiten.

Kun je wel wat empowerment en begeleiding gebruiken in deze stappen?
Neem dan vrijblijvend contact met mij op zodat we samen de mogelijkheden kunnen bespreken.

Het is ok

Soms hoef je niet altijd de sterkste te zijn.
Soms hoef je niet altijd je rug recht te houden.
Soms hoef je niet altijd te blijven staan.
Soms hoef je niet altijd door te lopen.
Soms hoef je niet altijd de steunpilaar te zijn voor anderen.
Soms hoef je je niet altijd weg te cijferen.
Soms hoef je niet altijd als laatste pas aan jezelf te denken.

Jij mag ook gaan zitten.
Jij mag ook je tranen uiten.
Jij mag ook om hulp vragen.
Jij mag ook kwetsbaar zijn.
Jij mag ook eens eerst aan jezelf denken.
Jij mag ook de boel de boel laten.
Jij mag ook het licht uit doen en denken: morgen weer een dag.
Jij mag ook ‘Nee’ zeggen. ‘Nu even niet’.

Laat maar zien hoe je je werkelijk voelt.
De boog hoeft niet altijd gespannen te zijn.
Je even niet sterk voelen is helemaal ok.
Jouw kwetsbaarheid tonen is ook jouw kracht.

Wees lief voor jezelf.
Er is maar één jij, lief mens. Ga daar zuinig mee om.

Liefs & een knuffel
Nadine

Vertrouwen

Samen de wereld mooier maken
in een positievere flow geraken
op zoek naar iets leuks en positiefs
een kleine mooie daad, iets liefs
mijn geloof, mijn intense beleving
in een mooiere leefomgeving

Ik ben mezelf gaan zien
wat kan ik doen misschien
langzaamaan ben ik gaan bouwen
ben op mezelf gaan vertrouwen
genietend van de liefde om me heen
geloof ik in mijn droom die verscheen

Daar sta ik dan
ik weet dat ik het kan
het besluit heb ik genomen
doen wat ik kan dromen
mijn angsten raak ik kwijt
vertrouwen is wat mij leidt

Met kracht en geloof echt kiezen
anders een droom en tijd te verliezen
moet ik dan aarzelen en dagen praten
mijn zekerheden ga ik nu achterlaten
mensen zullen me voor gek verklaren
en van anderen zal ik liefde ervaren

Dromen realiseren vraagt lef
dat is wat ik me van binnen besef
loslaten is wat echt moet
ik voel zelf het komt zeker goed
want ik geloof dat als ik dan toch echt val
dat er altijd iemand zal zijn die mij opvangen zal.
Auteur: Mark Verhees

Maak je dromen waar en laat je door niets of niemand meer tegenhouden. Laat jouw oude verhalen en belemmerende gedachtes los en begin vandaag! Heb vertrouwen. Hulp nodig met het doorbreken van jouw vicieuze cirkel en het lostrekken van jouw ketting waardoor je wél verder komt?
Neem dan contact op.

Laat zien wie je bent!

Als HSP’er hebben we vaak het gevoel niet écht ergens bij te horen. Als kind hebben we vaak de aansluiting gemist op school, bij verenigingen en zelfs thuis.

Die beleving kan soms ook blijven als we volwassen zijn.
Je voelt je vaak anders: het zwarte schaap. En soms denk je weleens dat je gek aan het worden bent, omdat anderen je vaak niet begrijpen of je raar vinden.

Wist je dat bijna iedereen die hooggevoelig is hiermee heeft te maken?

Wat ik je met dit bericht vooral wil meegeven is het volgende.

Zou jij, iedere keer als jij voor je gevoel ergens niet bijhoort of in ‘past’, vanaf vandaag willen erkennen dat dat juist het geschenk is voor wie JIJ bent?Jij bent namelijk bereid om andere keuzes te maken. Jij bent bereid om de wereld anders te zien dan de rest. Dat maakt jou uniek!

Pas je dus alsjeblieft niet meer aan aan de grijze massa en laat jouw werkelijke kleuren zien. Die veel te kleine jas trek je toch ook niet meer aan omdat dat vreselijk onaangenaam en oncomfortabel voelt? Doe dat dan ook niet meer richting jouw omgeving.

Laat jouw werkelijke zelf zien.
Dat maakt jou jij.
Dat maakt jou bijzonder.

Vanaf nu doe ik het zonder jou

Laatst kwam ik je tegen tijdens het uitzoeken van wat spullen. Ik herkende je meteen. Ik veegde wat stof van je af en glimlachte naar je.
Eerlijk gezegd heb ik je nooit echt aangekeken. Laat staan erkend.

Jouw toelaten heb ik nooit echt gedaan. Als je er was, dan negeerde ik je. Ik voelde je aanwezigheid, maar duwde je het liefst volledig weg. Eigenlijk was je altijd heel lief voor me. Jij wilde mij alleen maar beschermen. Beschermen tegen het onbekende, het onverwachte, tegen de niet-van-te-voren-wetende-hoe-het zal-lopen situaties.

Terwijl jij jouw behoedende armen om mij heen wilde leggen, schreeuwde ik tegen je ‘rot op, ga weg!’ En hoe harder ik dat deed, hoe grover jouw geschud werd. Je liet me weglopen van nieuwe kansen, je liet me duizenden excuses bedenken om het niet te doen en je zette me stil waardoor ik geen nieuwe, volgende stappen zette. Altijd ging ik de strijd met je aan. Ik duwde je weg en hoe harder ik dat deed, hoe dichterbij je kwam en hoe meer ik naar je luisterde.

En nu ik je onverwachts weer tegenkom en je écht aankijk, zie ik je anders. Alsof ik door een andere bril kijk. Ookal liet je mij blokkeren, afleiden en tegenhouden. Je hebt het altijd goed bedoeld.

We zullen nooit volledig bij elkaar vandaan blijven. Je bent een deel van mij. En ik een deel van jou.

Vanaf vandaag negeer ik je niet meer. Vanaf vandaag ga ik de strijd niet meer met je aan. Vanaf vandaag krijg je een knipoog als ik je weer zie.

Ik zal je laten weten dat ik je zie, dat ik je erken. Ik zal je bedanken als je weer op mijn pad komt. Bedanken dat je mij het liefst wilt beschermen tegen alles waarvan jij denkt dat het mij iets zal aandoen.

Vanaf nu laat ik je er zijn, maar vraag ik je om mij niet meer te beschermen. Vanaf nu kan ik het alleen aan. Alles wat op mijn pad komt dat nieuw is, alles wat nog gaat komen dat mij laat groeien: ik kan dit aan.

Vanaf nu doe ik het zonder jou.

Nadine

Verandering

Verandering is spannend, soms zelf vreselijk eng. Het is het duiken in het diepe.
Je laten vallen in het onbekende terwijl je niet weet waar, of en hoe je landt.
Verandering betekent het oude vertrouwde loslaten. En loslaten betekent ruimte creëren voor iets nieuws.

Vergelijk het eens met de zaadjes van een paardenbloem.
Eenmaal los van de bloem, zorgt dat zaadje voor een heel nieuw begin en in een andere omgeving.
Het  zal op zijn beurt weer zaadjes verspreiden.

Verandering heeft niet alleen tijd nodig, ook zorg en voeding. Net als de paardenbloem.

Ook ik ben bereid om te springen, me als een zaadje los te maken van de paardenbloem en me mee te laten voeren door de wind om zo in het onbekende te landen. Vanuit daar zal ik verder groeien en zal ik op mijn beurt mijn zaadjes gaan verspreiden.

Verandering betekent loslaten, betekent vertrouwen én betekent groeien.
Als je vanaf nu zou spreken over groeien is veranderen ineens een stuk minder eng.

Voel je hoeveel ruimte het creëert?
Angst zit namelijk in het ego en dat houdt je klein en zet je vast.
Groeien biedt mogelijkheden, kansen, keuzes. Het komt uit het hart.

 Nadine

Keuzestress? Twee oefeningen die het je makkelijker gaan maken

Duurt het bij jou soms ook wat langer voordat je een besluit kunt nemen? En hoe weet je dan of het ook wel echt de juiste keuze is? Wees gerust! Veel hooggevoelige vrouwen (en mannen) hebben die keuzestress. Je bent dus niet de enige!

Al mijn leven lang is het nemen van een besluit een uitdaging geweest. Of ik nu in een restaurant zit, in de supermarkt sta, privé of vanuit mijn business een keuze moet maken. Vaak blijft kiezen voor mij een ‘dingetje’.
En vooral als er ook nog een tijdsdruk op zit of er als er mensen bijstaan waardoor ik voor mijn gevoel word opgejaagd. Het aparte is overigens wel, dat ik soms juist wél heel snel een besluit kan nemen. Puur vanuit een bepaald soort ‘weten’ en dat het ‘gewoon’ goed voelt.
Maar ja, hoe kun je nu makkelijker een beslissing nemen?
Vaak is het niet kunnen kiezen een signaal dat je even niet goed bent ‘geaard’. Nuchter gezegd betekent het simpelweg dat je veel te veel in je hoofd zit.
Wat dan kan helpen is om dan op zo’n moment bewust het contact met je lichaam op te zoeken.

Voeten voelen
Om het contact met je lichaam bewust op te zoeken heb ik de volgende oefening voor je: voel je voeten.

Maak contact met de oppervlakte waarop je voeten nu staan. Hoe voelt dat? Is het hard, zacht, warm, koud? Als je schoenen, sloffen of sokken aan hebt: hoe voelen die aan? Als je op dit moment bloten voeten hebt, waar raakt je voet en jouw tenen de grond aan?

Neem voor deze oefening even een paar minuten de tijd en probeer hier met je volledige aandacht bij te zijn.
Als het druk om je heen is, ga dan even naar een ruimte waarin je even alleen kunt zijn zodat je niet wordt afgeleid.
Hoe meer je met je aandacht bij je voeten bent en je werkelijk gaat waarnemen wat je voelt, des te meer kun je merken dat alles anders aanvoelt. Je voeten kunnen gaan tintelen, warmer aanvoelen en je kunt zelfs merken dat jijzelf er ook rustiger door wordt. Let bijvoorbeeld maar eens op je ademhaling. 

En dan nu kiezen
Ga nadat je deze oefening hebt gedaan, terug naar hetgeen waarover je een besluit mag gaan nemen. Beperk je beslissing tot 2 of 3 keuzes.
Als je voor A kiest: hoe voelt dat? En hoe voelt keuze B en/of C?

Krijg je er een zwaar gevoel bij of voelt het juist licht? Weet dat in 9 van de 10 gevallen een licht gevoel jouw waarheid is en dat deze keuze dus goed kan zijn voor jou op dat moment.

Een zwaar gevoel is dat vaak niet. Maar let op: als het om een zwaar gevoel gaat, check even bij jezelf of je de keuze maakt vanuit jou of dat je ergens nog ‘teveel’ rekening houdt met andere mensen.
Een zwaar gevoel kan ook te maken hebben met een keuze die buiten je comfortzone ligt. Dan kan het zware gevoel worden vertaald als ongemakkelijk, maar niet persé als een keuze die niet bij je past.
Ga dit dan ook even goed voor jezelf na.

En ja, ik weet het: deze oefening is niet heel eenvoudig en vergt veel oefening. Je zult merken dat hoe vaker je ermee gaat oefenen, hoe sneller en makkelijk jij weet wat goed is voor jou. En vanuit dat gevoel kun jij straks veel makkelijker jouw keuzes gaan maken.
Let maar op!

Laatste tip
Wat ik je als laatste tip nog wil meegeven: onthoud dat als je een keuze maakt, het niet perse een definitief besluit hoeft te zijn. Je kunt altijd terugkomen op je keuze. Iedere keer weer!
Voel je de ruimte die er direct ontstaat als je dat weet? Doordat je jezelf daardoor minder vastzet en druk oplegt, wordt alles automatisch al een stuk minder zwaar om te kiezen.
Heb je hier iets aan? En zou je meer tips in de toekomst willen krijgen? Laat het me weten onder dit bericht.

❤️ Nadine